25 Kasım 2008 Salı

Neden Öğretmen Olmalıyım?

   Bu soruyu bir kez daha farklı bir görev için sormuştum. Neden Kasiyer Olmalıyım diye. Aslında aklımdaki sorun şu. neden öğretmen olmayayım. Şimdi arkadaşlarla muhabbetimizde neden olmalıyız maaşı iyi, saatleri uygun, sonra cumartesi pazar tatili var, 2 ay yaz tatili var aynı zamanda da maaşını almaya devam ediyorsun, saygın bir meslek... ha bunlar iyi güzel nerde kaldı öğrencilerin nerde kaldı bişeyler öğretme sevincin derler adama. idealist bir öğretmen akıllara geldi ama öyle. Sınıf öğretmenlerinin değeri gözümde daha fazla. benim gibi branş öğretmenleri nasıl faydaları öğrencilerine bunları düşünüyorum. evet 4 sene var iyisiyle kötüsüyle önümde. ama bunları şimdiden düşünme ihtiyacı hissediyorum kendimde. aklımda hep kaçıyorum öğretmenlikten neden anlatamazmışım. düzeltilemeyecek bir şey mi var hayır yok. ama kaçmak konusunda da üstüme yok. peki bişeyler öğretmek hele ki bilgisayar gibi tüm öğrencilerin merak ettiği hoşlandığı o makinenin dersini anlatmak. yüksek bi sessizlikte aç şekilde bekleyen bir sürü ayçiçekleri karşında dört gözle bekliyorlar. ne olacak kaçarsan.  hem böylesine kutsal bir meslekten kaçmak diye bişey olabilir mi?

   arena da izledim az önce 24 kasım anısına şehit öğretmenlerin ve bu katliamda kurtulan bir öğretmenin hayatı vardı. Gazi Öğretmene soruyorlar yine aynı yerde öğretmenlik yapar mısınız diye seve seve diye cevap veriyor gazi öğretmen. bi de şehit aileler buruktu, ama gurutları çok büyüktü.
BENDE ÖĞRETMEN OLUCAM HER NE OLURSA OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder